loading
contact
@
close بستن
محصولات
icon
icon
icon
close بستن

    اولین موتور متحرک ولوو

    اولین موتور محرک ولوو

    شرکت ولوو پنتا از برجسته ترین شرکت های تولید موتور در سیستم برق و قدرت، ماه  مارچ سال ۲۰۱۹ میلادی در نمایشگاه برق خاورمیانه (مرکز تجارت جهانی برق دبی) از مدل جدید موتور محرکت ولوو خود یعنی D16  رو نمایی کردند.

    در بسیاری از پروژه ها نیاز اساسی وجود مولد برق متحرک و ساکن ، زمینه ای را فراهم کرد تا مهندسین بخش تحقیق و توسعه این شرکت با حداکثر توان علمی به ساخت این مدل موتور اقدام کنند.

    اولین موتور متحرک ولوو 2

    این مدل موتورجدید قابلیت کار کردن در ۲ سرعت را دارد و میتواند سرعت موتور خود را را بین ۱۵۰۰ دوربردقیقه (۵۰ هرتز)  و ۱۸۰۰ دور بر دقیقه (۶۰ هرتز)  تنظیم کند که به ترتیب دارای قدرت های ۵۷۰ و ۵۹۶ کیلووات مکانیکی خواهد بود.

    موتور D16   اولین مدل متحرک سری Stage V  شرکت ولوو پنتا را شامل می شود که شرکت قصد عرضه کردن آن در آینده ای نزدیک به بازار را دارد.

    کریستین وکاس، مدیر محصولات ولوو پنتا در بخش موتورهای برق می گوید :” مدل D16   مانند نوک یک کوه یخ است. ما در حال حاضر روی طیف گسترده ای از محصولات که مدل متحرک باشند  در بازه های قدرتی متفاوت  کار می کنیم.”

    شروع قدرتمند

    این موتور بر اساس قوانین EPA Tier 4 ، EU Stage V و همجنین EU RoHS2 طراحی شده است که به صورت خلاصه شامل موارد ذیل می شوند:

    • EU Stage V : سخت ترین  استاندارد های جهانی جهت جلوگیری از انتشار آلاینده ها برای ماشین‌ های سیار
    • EU RoHS2 : بخشنامه‌ای که پارلمان اروپا در محدودیت استفاده ار برخی مواد خطرناک در تجهیزات الکترونیکی به تصویب رسانده است.
    • EPA Tier 4 : موتورهای سازگار با این قانون میزان انتشار ذرات معلق و اکسید های نیتروژن را به صفر نزدیک می کنند.
    اولین موتور متحرک ولوو 4
    اولین موتور متحرک ولوو 6

    محصولاتی مانند موتور جدید D16 ولوو پنتا که از این مقررات تبعیت می کنند علاوه بر صرفه جویی در منابع انرژی همچنین باعث کاهش گازهای گلخانه ای می شوند و از همه ارزشمند تر بهبود کیفیت هوا برای تمامی کشور ها را ممکن می سازند.

    داشتن این دو ویژگی یعنی قابلیت تعویض سرعت دور موتور و داشتن استانداردهای معتبر،‌ مشتریان را از انتخابشان مطمئن تر می سازد. وکاس در ادامه بیان می‌دارد :‌ ” در بحث اهمیت قائل شدن به نیازهای مشتریان، تولید این موتور در جهت رفع نیاز های حال و آینده آن‌ها بوده است.”

    ساده اما پیشرفته

    در زمینه کاهش آلاینده های هوا موتور جدید D16 مجهز به محلول  SCR است که برای کاهش کاتالیزور به کار می‌رود. این کاتالیزور جایگزین سیستم DPF (فیلتر ذرات) و EGR که موجب گردش مجدد گاز اگزوز می شود، قرار گرفته است و باعث کاهش نیاز به خدمات و سرویس های نگهداری  در حین استفاده از آن خواهد بود. مصرف سوخت موتور نیز حدود ۳٪ بهبود یافته است که در نتیجه  تمام سوخت مصرف شده به تولید نیرو محرکه و در ادامه برق می انجامد.

    تأمین کننده مستقل و مورد اعتماد

    جورجیو پاریس ، رئیس بخش صنعتی ولوو پنتا ، می گوید: ”   تامین کننده مستقل بودن به ما امکان می دهد تا در تمامی مراحل طراحی تا نصب و خدمات پس از فروش توسط شبکه‌های جهانی شرکت ولوو پنتا از خریداران حمایت کنیم.”

    گروه ولوو پنتا در ادامه بیان می کند:‌ “وظیفه ما طراحی و ساخت انواع موتورها برای بهینه سازی و موفقیت در تجارت در انواع کاربرد ها است که در‌ واقع ما را تبدیل به شریک OEM ( سازنده اصلی قطعات) می‌کند نه رقیب آن ها. راه اندازی موتور D16  اولین مدل از موتورهای متحرک ولوو پنتا محسوب می شود.”

    یکی از موتور برق‌هایی که در صنعت خودرو سازی استفاده می شود و مزایای فوق العاده ای دارد، دیزل ژنراتور است؛ اگر به دنبال راهی برای مصرف سوخت کمتر و تولید برق بیشتر هستید، پیشنهاد میکنیم به مقاله دیزل ژنراتور مراجعه کنید.

    سوالات متداول

    – موتور جدید D16 اولین مدل متحرک سری Stage V شرکت ولوو پنتا چه قابلیت‌هایی دارد؟

    این مدل موتور قابلیت کار کردن در ۲ سرعت را دارد و می‌تواند سرعت موتور خود را بین ۱۵۰۰ دور بر دقیقه (۵۰ هرتز)  و ۱۸۰۰ دور بر دقیقه (۶۰ هرتز)  تنظیم کند که به ترتیب دارای قدرت‌های ۵۷۰ و ۵۹۶ کیلووات مکانیکی خواهد بود.

    – موتور D16 اولین مدل متحرک سری Stage V شرکت ولوو پنتا از چه قوانینی پیروی می‌کند؟

    این موتور بر اساس قوانین EPA Tier 4 ، EU Stage V و همچنین EU RoHS 2 طراحی شده است. جهت اطلاع از این قوانین به متن مقاله مراجعه کنید.

    آبان 7, 1399

    دسته‌بندی:اخباردیزل ژنراتورولوو