loading
contact
@
close بستن
محصولات
icon
icon
icon
close بستن

    گام به گام برآورد قدرت دیزل ژنراتور

    قدرت دیزل ژنراتور

    یکی از راه‌هایی که می توانید متوجه شوید دیزل ژنراتور مورد نظر شما به نیاز شما پاسخ می دهد یا خیر، برآورد قدرت دیزل ژنراتور است؛ در این مقاله قصد داریم شما را در برآورد قدرت آن راهنمایی کنیم؛ با ما همراه باشید.

    روشهای مقايسه ، بررسی و شناخت مفاهيم قدرت دیزل ژنراتور

    1- در پروژه های مختلف ، مصارف گوناگونی وجود دارد كه از لحاظ عملكرد و كاراكتر الكتريكی دارای اثرات متفاوتی می‌باشند. نكته مهم و قابل توجه بررسی آنها بر اساس مشخصات كامل و علمی تجهيزات می‌باشند اكثرا تنها  از روی پلاك دستگاه و اطلاعات آن قابل محاسبه نيست.

    بطور مثال يك موتور الكتريكی از لحاظ محاسبات بار،تنها با توان كيلو وات ويا  كا.و.آ روی پلاك مشخص نمي گردد. ضريب قدرت نرمال و ضريب زمان استارت ، كيفيت سايت ، جريان راش اوليه (راه اندازی) ، ميزان بار موتور (گشتاور اوليه) در لحظه اول وتا دور نامی و … تمامی آيتمهايی می باشند كه در محاسبات می بايستی لحاظ گردد.

    در مجموع با تعريف افت ولتاژ و فركانس حد اكثری محاسبات دقيق فلوی توان و سايزينگ و برآورد قدرت دیزل ژنراتور انجام می گردد.

    2- تمامی موتورهای درون سوز وابسته به چگالی اكسيژن موجود در محفظه احتراق مورد محاسبه قدرت خروجی قرار مي گيرند و افزايش اين چگالی موجب افزايش قدرت دیزل ژنراتور است كه درطراحی سيستم‌های توربو شارژ هدف فوق تامين مي گردد. در مجموع شرايط آب و هوايی سايت آيتم بسيار مهمی درتعيين قدرت نهايی خروجی دیزل ژنراتور است و محاسبات مربوط از اهم كارهای طراحی و سايزينگ دیزل ژنراتورهاست.

    3- بسته به زمان بكارگيری دیزل ژنراتور و توان مورد نياز دیزل ژنراتور و سايت بهره برداری از دیزل ژنراتور، كاربرد دیزل ژنراتور در سه حالت:
    Standby ،Prime Continuous , مشخص ميگردد. تعيين حالت كاركرد دیزل ژنراتور نياز به دقت و آناليز بار دارد و صرف كاركرد مقطعي و 24 ساعت مشخص كننده آن نمی‌باشد.

    حساسيت مطلب فوق بدليل استاندارد نمودن تعميرات دوره‌ای و امكان ارائه يك مسير مشخص با زمانهای معلوم برای تعميرات و نگهداری ديزل ژنراتور يا مولد است.


    4-موارد مربوط به مسائل عمرانی در نصب دیزل ژنراتور تا بررسی خروجی اگزوز از لحاظ Emission و تلفات مختلف مولد و كنترل ديزل ژنراتور به عنوان مغز كنترلی، همگی ازموارد مقايسه فنی مولدهای برق می‌باشند.


    5- NFPA يك استاندارد امريكايی جهت بررسی قابليت دستگاه در برابر بارهای ضربه‌ای می‌باشد كه اهم آن امكان استارت پمپ‌های آتش نشانی (Fire Pump) است كه از حياتی ترين آيتم‌های يك سايت صنعتی در زمان قطع برق و حافظ جان كاركنان و اموال يك منطقه صنعتی است.


    6- همواره مسائل اقتصادی پروژه ها و StudyFeasibility از الويت‌های كارفرمايان در صنايع مي‌باشد،  خصوصا” تامين برق به يكی از نيازهای اساسی هر سيستم صنعتی مبدل شده و متاثر از آن می‌باشد . با پيشرفت‌های تكنولوژی در اين زمينه امكان ايجاد سيستمهای(سنكرون) Parallel و(اصلاح پيك مصرف) Pick shaving به راحتي مهيا گرديده است.

    با توجه به قوانين وزارت نيرو و تعرفه‌های برق در ساعات مختلف امكان استفاده از ديزل ژنراتورها در جهت كاهش هزينه‌های مرتبط امكان پذير خواهد بود و در كنار آن با بهره گيری از سيستم‌های كنترلی پيشرفته ، می‌توان از خاموشی‌های لحظه‌ای و عمليات Soft changeover  بهره جست.

    7- سير تبديل انرژی شيميايی موجود در سوخت دیزل ژنراتور به انرژی الكتريكی در خروجی ژنراتور و مباحث تلفاتی و محاسباتی در اين زمينه از اهميت زيادی برخوردار است.

    شرکت توسعه نیروگاه‌های دیزلی پارسیان با بهره‌گیری از دانش روز سازندگان برتر دیزل ژنراتور همواره در تلاش است تا با بالا بردن سطح علمی و فنی مخاطبان و مشتریان خود و با مشاوره کارشناسان مجرب و آموزش دیده‌ی خود ، بهترین انتخاب برای پروژه‌های خود با توجه به شرایط فنی مناسب خود را داشته باشند.

    سوالات متداول

    – چگونه میزان قدرت دیزل ژنراتور را با توجه به نیاز خود بررسی کنیم؟

    زمان خرید دیزل ژنراتور می توانید از مشاوران فروش در این زمینه کمک بگیرید، همچنین در این مقاله ما شما را در این زمینه راهنمایی کردیم.

    – ولتاژ دیزل ژنراتور را چگونه باید کنترل کرد؟

    ابتدا کنترل ولت را در خلاف عقربه قرار می دهیم. سپس کنترل پایداری را در میانه قرار می دهیم. با یک ولتمتر مقدار ولتاژ خروجی ژنراتور را اندازه گیری می نماییم.

    آبان 18, 1399