loading
contact
@
close بستن
محصولات
icon
icon
icon
close بستن

    تاثیر گازوئیل بر قیمت دیزل ژنراتور

    تاثیر گازوئیل بر قیمت دیزل ژنراتور

    دیزل ژنراتور گازوئیل که به آن موتور برق گازوئیلی هم گفته می‌شود و به موتور دیزل هم معروف است یکی از قطعات اصلی و مهم بسیاری از وسایل نقلیه بزرگ است که از گازوئیل به عنوان سوخت مصرفی استفاده می‌کند. علت نامگذاری این دیزل‌ها به این نام این است که عملکرد و کارایی آن‌ها با گازوئیل متناسب است و با این سوخت به خوبی کار می‌کنند. برای این که شناخت بهتری روی تأثیر گازوئیل بر قیمت دیزل ژنراتور داشته باشید لازم است ادامه مطلب را دنبال کنید.

    نکات مهم در بررسی تأثیر گازوئیل بر قیمت دیزل ژنراتور

    در حقیقت از دیزل ژنراتورها در بخش‌های صنعتی و تجاری به وفور استفاده می‌کنند، چرا که این بخش‌ها به راحتی به شبکه برق متصل نیستند. این وسیله همانند یک منبع تغذیه برای آن‌ها عمل می‌کند. مهم‌ترین وظیفه دیزل ژنراتور گازوئیلی تأمین سوخت گازوئیلی است. تفاوت بارز این دستگاه با دیزل گازی در نوع سوخت آنها جهت تبدیل به انرژی است. قصد داریم در اینجا به بررسی تفاوت دیزل ژنراتور گازوئیلی با نوع گازی بپردازیم که به شرح زیر است:

    1. موتورهای دیزلی سروصدای کمتری را تولید می‌کنند.

    امروزه به دلیل پیشرفت صنعت و تکنولوژی‌های مدرن، شاهد استفاده از موتورهای دیزلی هستیم که سروصدا و آلودگی کمتری را ایجاد می‌کنند.

    • زمان سرویس، تعمیر و نگه‌داری موتورهای دیزلی بسیار کم است

    از آن‌جایی که زمان زیادی برای سرویس و تعمیر موتورهای دیزلی صرف نمی‌شود، به همین جهت قیمت دیزل ژنراتور هم کمتر است. در صورتی که در مدل‌های قدیمی شما باید هزینه بالاتری را برای تعمیر پرداخت می‌کردید.

    • قدرت و کیفیت موتورهای دیزلی بسیار زیاد است.

    این موتورها با کیفیتی عالی و کارایی و عملکرد بسیار بالایی نسبت به نمونه‌های گازی فعالیت می‌کنند.

    • قیمت دیزل ژنراتور

    با توجه به اینکه موتورهای دیزلی در ابعاد و اندازه‌های متنوعی ساخته و طراحی شده‌اند، لذا قیمت آن‌ها در حین خرید متفاوت است. بسته به نیاز خود می‌تواند سایز موردنظر خود را انتخاب و خریداری نمایید.

    • موتورهای دیزلی از شمع یا وایر در سیستم جرقه‌زنی استفاده نمی‌کنند.

    یکی از نکات قابل توجه در بررسی قیمت دیزل ژنراتور عدم استفاده از شمع در سیستم جرقه‌زنی است که این امر موجب صرفه‌جویی در تعمیر و نگه‌داری این موتورهای گازوئیلی می‌شود.

    همه چیز درباره قیمت دیزل ژنراتور

    نقش گازوئیل بر قیمت دیزل ژنراتور

    همان‌طور که می‌دانید دیزل ژنراتور از اتصال یک موتور دیزل و ژنراتور ایجاد شده که در کنار هم باعث تولید برق در مقیاس‌های متفاوت می‌شوند. در این بین از قطعات دیگری هم استفاده شده که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • شاسی
    • سیستم مولد گرما
    • سیستم کنترل‌کننده
    • سیستم‌های مرتبط با عایق صدا
    • سیستم استارت اتومات
    • اتاقک پوششی
    • سیستم قطع‌کننده اضطراری

    انتخاب مدل مناسب موتور در قیمت دیزل ژنراتور تاثیرگذار است، چرا که هر کدام از مدل‌ها، کارایی و عملکرد متفاوتی را برای بخش‌های مختلف چون منازل، فروشگاه‌ها و ادارات به همراه دارند. به عنوان مثال از موتورهای ژنراتور 1 تا 20 کیلووات برای ادارات و فروشگاه‌های کوچک و از موتورهای 2000 کیلووات برای مراکز اداری و مجتمع‌های بزرگ استفاده می‌کنند. مدل‌های 5 مگاوات برای ایستگاه‌های کوچک تولید برق کاربرد دارد.

    ✔نکته ای که بهتر است بدانید، این است که انواع مختلف با کاربردهای گوناگون از دیزل ژنراتور در بازار به فروش میرسد که قیمت هر یک از آنها متفاوت است؛ برای مشاهده قیمت هر یک از آنها به صفحه دیزل ژنراتور مراجعه کنید.

    تاثیر گازوئیل بر قیمت دیزل ژنراتور 3

    مهم‌ترین دلایل تأثیر گازوئیل بر قیمت دیزل ژنراتور

    در حال حاضر با توسعه فناوری در زندگی شاهد استفاده بیشتر انرژی در بخش‌های مختلف صنعت هستیم، لذا نیازمندی ما به استفاده از دستگاه‌های پیشرفته و مجهز بیشتر می‌شود. ما امروزه به دستگاه‌هایی احتیاج داریم که بتوانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن در وقت و انرژی ما صرفه‌جویی کنند که سیستم‌های دیزل ژنراتور این کار را به خوبی انجام می‌دهند. در اینجا مهم‌ترین دلایل تأثیر گازوئیل بر قیمت دیزل ژنراتور را برای شما بازگو می‌کنیم که به شرح زیر است:

    1. دیزل‌های گازوئیلی به دلیل کیفیت بسیار بالا با هزینه مناسبی به مشتری عرضه می‌شود
    2. از طول عمر بالایی برخوردار هستند، این امر در هزینه‌های شما صرفه‌جویی می‌کند.
    3. سوخت گازوئیلی در دیزل کارایی و عملکرد بسیار بالایی دارد.
    4. تأمین سوخت‌های گازوئیلی راحت‌تر است.
    تاثیر گازوئیل بر قیمت دیزل ژنراتور 5

    مهم‌ترین اجزای اصلی یک دیزل ژنراتور

    ژنراتورهای گازوئیلی به صورت‌های مختلف در زمینه‌های متنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرند. از مهم‌ترین اجزای اصلی یک دیزل ژنراتور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • موتور ژنراتور

    منبع اصلی تامین‌کننده انرژی مکانیکی است. عوامل متعددی می‌تواند بر قیمت دیزل ژنراتور تأثیر بگذارد که از جمله آن می‌توان طراحی منحصر به فرد، دوام و کیفیت، کاربرپسند بودن دستگاه، عدم ایجاد سروصدا و کیفیت بالای آن اشاره کرد.

    • دینام

    یک بخش دیگر ژنراتور گازوئیلی دینام است. این بخش از یک محفظه ثابت و متحرک تشکیل شده که به صورت اتوماتیک در کنار هم قرار گرفته‌اند و موجب تولید برق می‌شوند. از اجزای اصلی یک دینام می‌توان به استاتور و روتر اشاره کرد.

    • رگولاتور

    رگولاتور در تنظیم ولتاژ دیزل نقش دارد. به این صورت که ولتاژ AC را دریافت و آن را به جریان DC تبدیل می‌کند.

    • سیستم‌های خنک کننده

    سیستم‌های خنک کننده به این منظور طراحی شده‌اند که گرمای حاصل از دیزل ژنراتور را به خارج از دستگاه منتقل کنند. در شرایط خاص از آب به عنوان مایعی جهت خنک‌سازی دیزل استفاده می‌شود. گاهی اوقات هم از هیدروژن به عنوان خنک کننده بهره می‌برند.

    • سیستم‌های روانکاری

    به منظور عملکرد صحیح دیزل ژنراتور و طول عمر بالای قطعات آن، از سیستم‌های روانکاری استفاده می‌کنند. به طور معمول هر 8 ساعت، میزان روغن را در مخزن مربوطه بررسی می‌کنند. این قطعه نقش مؤثری در قیمت دیزل ژنراتور دارد.

    • سیستم‌های کنترل‌کننده پنل

    سیستم‌های کنترل‌کننده پنل، به عنوان یک رابط کاربری در دیزل ژنراتور عمل می‌کنند و در مدیریت و کنترل ولتاژ برق نقش دارند.

    در مجموع تأثیر گازوئیل بر قیمت دیزل ژنراتور بسیار زیاد است، چرا که می‌تواند روی طول عمر، عملکرد و کارکرد دستگاه اثر بگذارد. برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید با کارشناسان پارسیان دیزل که دانش علمی و تجربه بالایی در این زمینه دارند، مشورت نمایید.

    سؤالات متداول

    مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در قیمت دیزل ژنراتور چیست؟

    از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در قیمت دیزل ژنراتور می‌توان به میزان مصرف سوخت آن اشاره کرد. این میزان سوخت به عواملی چون تعداد سیلندر، قطر پیستون، کیفیت سوخت و سرویس منظم دستگاه بستگی دارد.

    مهم‌ترین اجزای اصلی یک دیزل ژنراتور چیست؟

    موتور ژنراتور، دینام، سیستم سوخت، رگولاتور، سیستم خنک کننده، سیستم روانکاری، شارژ باتری، کنترل پنل و مجمع اصلی است.

    اردیبهشت 30, 1402

    دسته‌بندی:دیزل ژنراتور