loading
contact
@
close بستن
محصولات
icon
icon
icon
close بستن

    با 10 مرحله طول عمر موتور دیزلی خود را افزایش دهید!

    افزایش طول عمر موتور دیزلی

    طول عمر موتور دیزلییکی از مهم‌ترین مواردی است که در مراکز صنعتی به آن توجه ویژه‌ای می‌شود.امروزه بسیاری از مراکز برای تأمین برق واحدهای صنعتی خود از این دستگاه استفاده می‌کنند تا طول عمر قطعات خود را افزایش دهند. اگر بتوانید به درستی با این محصول کار کنید و از آن استفاده نمایید تا مدت‌ها برای شما به خوبی کار می‌کند و نیازهای صنعتی شما را برطرف می‌نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با عملکرد و طول عمر موتور دیزلی لازم است ادامه مطلب را دنبال کنید.

    با 10 مرحله طول عمر موتور دیزلی خود را افزایش دهید! 2

    نکات قابل توجه در افزایش طول عمر موتور دیزلی

    اگر دارای کسب و کاری هستید که به یک ژنراتور نیازمندید، به احتمال زیاد یکی از مواردی که در حین خرید به آن دقت می‌کنید، بررسی طول عمر آن بوده که در ماندگاری و دوام بالای محصول مؤثر است. مراکزی چون سردخانه‌ها، بیمارستان‌ها و ساختمان‌های عمومی از موتور دیزلی استفاده می‌کنند تا نیازهای برق خود را تأمین نمایند. با سرویس و نگه‌داری درست این سیستم‌های قدرتمند، می‌توانید طول عمر موتور دیزلی را افزایش دهید. عمر مفید موتورهای دیزلی به عوامل مختلفی بستگی دارد که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • کنترل صدا
    • کنترل لرزش
    • سرویس، تعمیر و نگه‌داری خوب قطعات آن
    • کنترل میزان مصرف سوخت
    • تعویض روغن و فیلترهای موجود در آن

    اگر به موقع و در زمان مشخص شده نتوانید این دستگاه را تعمیر کنید، آسیب جدی به قطعات آن وارد می‌شود که می‌تواند هزینه‌های جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

    با 10 مرحله طول عمر موتور دیزلی خود را افزایش دهید! 4

     10 مرحله مهم و تأثیرگذار در افزایش طول عمر موتور دیزلی

    امروزه بسیاری از مهندسین و متخصصین مراکز صنعتی از برق برای پیشبرد بهتر فعالیت‌ها و امور صنعتی خود استفاده می‌کنند. یکی از تجهیزات پرکاربردی که در حال حاضر به منظور تأمین برق استفاده می‌شود، موتور دیزلی است که در ابعاد و اندازه‌های متنوعی وجود دارد و کاربردهای مختلفی را به نمایش می‌گذارد. با توجه به مزایای بسیار خوبی که این دستگاه دارد، کارشناسان این حوزه در تلاش هستند که از این وسیله به خوبی نگه‌داری کنند تا بتوانند مدت‌ها از کاربردهای فراوانی که دارد، استفاده نمایند. همان‌طور که در بالا هم به آن اشاره شد، عمر مفید دستگاه‌های ژنراتور به عوامل متعددی بستگی دارد که از بین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    1.بررسی و تعویض فیلترهای هوا

    2.بررسی و کنترل لرزش صدا

    3.بررسی تغییرات موجود در میزان مصرف سوخت

    4.بررسی کیفیت موتور دیزل

    5.انتخاب برندهای معتبر جهت خرید موتور دیزل

    6.بررسی، نصب و راه‌اندازی درست موتورهای دیزلی

    7.    بررسی ابعاد و اندازه موتورهای دیزلی

    8.    بررسی نوع دستگاه ژنراتور

    9.    بررسی کیفیت هوای مناسب

    10. بررسی توان موتورهای دیزلی

    اگر به هر یک از این عوامل توجه درستی نشود، موجب می‌شود که به مرور زمان دستگاه آسیب ببیند و عملکرد آن دچار اختلال شود؛ اما سؤالی که ممکن است ذهن شما را به خود مشغول کند این است که طول عمر دیزل‌های ژنراتور چقدر است؟

    طول عمر موتور دیزلی بر حسب کارکرد و عملکرد آن‌ها چیزی بین 10000 تا 30000 ساعت است. سرویس و تعمیر به موقع این دستگاه‌ها، می‌تواند نقش مؤثری در بهبود عملکرد آن‌ داشته باشد. یکی از نکات قابل توجه در افزایش طول عمر موتورهای دیزلی چگونگی تمیز کردن آن‌هاست که اگر فرایند تمیز کردن به صورت ماهانه و سالانه صورت گیرد، می‌تواند طول عمر دستگاه شما را افزایش دهد.

    با 10 مرحله طول عمر موتور دیزلی خود را افزایش دهید! 6

    موارد قابل توجه در نگه‌داری درست موتور دیزلی

    برای اینکه بتوانیم طول عمر موتور دیزلی را افزایش دهیم، لازم است که از آن به خوبی نگه‌داری کنیم. یکی از مواردی که می‌توان از این دستگاه به خوبی نگه‌داری کرد، سرویس و تعمیر سالانه آن است که موجب می‌شود، بتوانید به راحتی میزان سوخت و ساز، میزان رطوبت و روغن موجود در سیلندر را اندازه‌گیری کنید. در ادامه به طور کامل روش‌های مؤثر نگه‌داری از موتور دیزلی ذکر شده که به شرح زیر است:

    1.     استفاده از مایعات با کیفیت برای سرویس و نگه‌داری درست دستگاه

    استفاده از سوخت‌هایی با کیفیت بسیار بالا موجب می‌شود دستگاه عملکرد و کارایی بالایی داشته باشد. سوخت‌هایی با کیفیت پایین، مشکلات متعددی را در ژنراتور ایجاد می‌کنند و موجب گرفتگی آن می‌شوند.

    2.     سرویس و نگه‌داری درست موتور دیزلی در محیط مناسب

    سعی کنید موتورهای دیزلی را در محیط مناسب تعمیر یا نگه‌داری کنید. این دستگاه باید از درها و پنجره‌هایی که قابلیت اشتعال دارند، دور باشد. اگر دستگاه موتور دیزلی در فضای باز قرار داشته باشد، سعی کنید آن را از محیط‌های دارای گرد و غبار و ورود آب دور کنید.

    3.     بررسی و تست منظم موتور دیزلی

    یکی از موارد قابل توجه در افزایش طول عمر موتور دیزلی تست منظم آن بوده که بسیار حائز اهمیت است و به شما در کارکرد بسیار خوب دستگاه کمک فراوانی می‌کند. تست منظم خروجی خوبی را به همراه دارد.

    4.     استفاده از هوای مناسب برای کارکرد درست موتور دیزلی

    همان‌طور که در بالا به آن اشاره شد، کیفیت هوا در نگه‌داری و سرویس و تعمیر درست این دستگاه بسیار مؤثر است. سعی کنید از فیلترهایی استفاده نمایید که کیفیت هوای خوبی را ارائه می‌کنند. بررسی منظم این فیلترها جزء عواملی است که باید بدان توجه کنید و مرتبا آن‌ها را چک کنید.

    سخن پایانی

    برای اینکه بسیاری از قطعات صنعتی به درستی کار کنند، لازم است دستورالعمل‌هایی را برای جلوگیری از آسیب به آن‌ها داشته باشید تا بتوانید در مواقع بروز حادثه از آن‌ها استفاده نمایید. یکی از این قطعات صنعتی بسیار پرکاربرد، موتور دیزلی است که متخصصین و کارشناسان این حوزه از آن به عنوان منبعی مؤثر برای تأمین برق مراکز صنعتی استفاده می‌کنند. اگر قصد خرید این محصول را دارید، بهتر است به مراکز قابل اعتمادی که در این حوزه فعالیت دارند مراجعه کنید یا از افراد خبره در این حوزه مشورت بخواهید.

    سؤالات متداول

    1.    چه عواملی در افزایش طول عمر موتورهای دیزلی مؤثر است؟

    عوامل متعددی می‌تواند در افزایش طول عمر موتورهای دیزلی نقش داشته باشد که می‌توان به مواردی چون بررسی و تعویض فیلترهای هوا، بررسی و کنترل لرزش صدا و بررسی تغییرات موجود در میزان مصرف سوخت اشاره کرد.

    2.    طول عمر دیزل‌های ژنراتور چقدر است؟

    طول عمر موتور دیزلی بر حسب کارکرد و عملکرد آن‌ها چیزی بین 10000 تا 30000 ساعت است. اگر بتوانید کیفیت و عملکرد موتورهای دیزلی را افزایش دهید، طول عمر آن را خود به خود افزایش داده‌اید.

    خرداد 13, 1402